reklama

Prítomnosť vo vzťahu

Hrdinky seriálu Sex v meste ma dokázali rozosmiať, no zároveň mi ich bolo vždy trochu ľúto. Myslím, že je to typ žien (a mužov), ktorí majú vzťah, no ich reálna prítomnosť v ňom je veľmi nízka. Ak sa objaví akákoľvek nejasnosť, partner dotyčnej osoby sa to dozvie až po tom, ako je vec prekonzultovaná s minimálne piatimi „poradcami”. Rozoberať do špiku kosti človeka, ktorý by mal byť oficiálne niekto najbližší, sa mi zdá vysoko neférové. Pod slovom partner si predstavujem niekoho rovnocenného, ku ktorému môžem prísť s hocičím a nevyvoláva to vo mne pocit úzkosti, práve naopak, teší ma pohodlnosť otvorenosti, keď človek môže prísť s akoukoľvek myšlienkou a je vítaný . Za rovnako dôležité považujem aj istotu, že veci o nás sa týkaju len nás a medzi nami aj ostanú. Práve to vytvára zo vzťahu niečo špeciálne a jedinečne intímne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Chronickú tendenciu konzultovať správanie partnera (priateľa, kamaráta,...) s hocikým len nie s dotyčným, považujem v istom zmysle za zradu. Šablóna ja+ty=my sa mení na ja+oni a niekde na druhej strane ty. Do nášho vzťahu sú pozvaní cudzí, ktorí majú prístup k mimoriadne citlivým informáciám a dozvedajú sa o tvojich nechutných zlozvykoch, ako to máš najradšej, aké spodné prádlo nosíš, čo ťa rozplače... Z veci osobnej sa stáva vec verejná. A nie je to vôbec o tom, že zvedavci to chcú vedieť a človek pod tlakom musí aspoň niečo prezradiť. Je to v prvom rade potreba tej osoby, pre ktorú najväčším požitkom nie je užívanie si daného momentu s priateľom, ale vrchol blaha prichádza pri farbistom opisovaní a zdieľaní týchto okamihov s kamarátkou len čo sa zavrú dvere. Niekedy sa mi zdá, že ten chudák je len prostriedok na konverzáciu s druhými a najlepšie je, ak sa niečo deje. Určite nie je ojedinelé, že takéto verejné spovede praktizujú obaja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Také vzťahy si predstavujem ako dvoch ľudí, ktorí si k sebe „odskočia", vykonajú čo majú a vrátia sa k svojim, aby si mohli ďalej robiť analýzy o niekom, koho vlastne ani nepoznajú. Myslím, že to ľudí robí neschopnými riešiť konflikty priamo, samostatne, s použitím vlastných myšlienok a byť konfrontovaný s osobou, ktorej sa to najviac týka. Tým, že prídem za osobou s predprípravou (už s prekonzultovaným problémom), neprichádza moje prirodzené čisté ja, ale „múdrosti" iných, ktoré som pozbierala v domnení, že práve to je najlepšie a že keď to pasuje na frajera mojej kamošky, tým pádom určite aj na teba. Tým som ťa, milý partner, dala do jednej krabice s ostatnými a len dokázala ako "jedinečne" ťa posudzujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V podstate aj väčšina časopisov určených výhradne pre jedno pohlavie sa stavia do úlohy pseudopsychológov, ktorí radia ako sa čo najobratnejšie zachovať k svojmu súperovi (tj. partnerovi) a dookola sa opakujúcimi radami vytvárajú akýsi neviditeľný múr medzi partnermi. Niektoré sú celkom nevinné a nerozčulujú má ako tie drzé typu: „Čo o vás nesmie nikdy vedieť, Ako vás nesmie nikdy vidieť, Čo mu nikdy nesmiete povedať..." Ako si kto dovoľuje stavať sa do role vševedúceho a hovoriť, čo by môj partner na mne nemal nikdy vidieť,...?! Práve nech ma vidí s neoholenými nohami, grgajúcu, zničenú po preflákanej noci, chorú... O čom to je, keď nie o tom, aby mal šancu vidieť ma v tom najreálnejšom svetle?! Radšej by som ostala sama, ako byť uväznená niekde, kde na prvom mieste nie je vzájomná otvorenosť a spontánnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presvedčená, že čaro a vzácnosť kvalitného vzťahu je v prirodzenosti a v pocite, že osoba po mojom boku je mojím najlepším priateľom, ktorého prioritou je chrániť našu spoločne vytvorenú intimitu a neznehodnocovať ju zverejnením každého detailu. Aj keď sa veci uberú iným smerom, človek pozná skoro všetky dôvody a nemôže sa vyhovárať, že si nič nevšimol a že je to náhle. Mal možnosť zaznamenať všetky zmeny a bol jednoducho po celý čas prítomný.

Barbora Blašková

Barbora Blašková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

vnímam. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSlovinskoSúkromnéČo ma prekvapujeCesty

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu